Lääkärilehden tutkimusnumerot
Selvitä ilmoituksesi teho tutkimusnumeroissa.
Oletko pohtinut millainen mainonta puhuttelee lääkäreitä? Lääkärilehden tutkimusnumeroissa selvität kuinka sinun mainoksesi tehoaa. Tutkimuksessa selvitetään miten ilmoitus tehoaa kohderyhmääsi ja välittyykö viestisi toivotunlaisena – oli se sitten muistutusmainontaa, brändimainontaa tai sisältömainontaa.
Jokaiseen tutkimusnumeroon mahtuu mukaan seitsemän ensimmäisenä ilmoittautunutta ilmoitusta.
Tutkitusta ilmoituksesta toimitetaan ilmoittajalle raportti, joka toimii hyvänä työkaluna markkinoinnin kehittämisessä. Raportti valmistuu noin kaksi viikkoa lehden ilmestymisen jälkeen. Tutkimus toteutetaan Lääkärilehden lukijapaneelina ja sen suorittaa IROResearch Oy.
Lääkärilehden tutkimusnumerot vuodelle 2022:
- nro 5-6 - ilmestyy 4.2.
- nro 11-12 - ilmestyy 18.3.
- nro 21-22 - ilmestyy 27.5.
- nro 35-36 - ilmestyy 2.9.
- nro 42 - ilmestyy 21.10.
- nro 49-50 - ilmestyy 9.12.
Arvioinnissa selvitetään mm. seuraavia mainontaan liitettäviä määreitä:
- ilmoituksen huomiarvo
ilmoituksen onnistunut visuaalisuus
- ilmoituksen selkeys
- viestin välittyminen
- toiminnan aikaansaaminen
- kuinka hyvin tuote tunnetaan
Millainen mainonta puhuttelee lääkäreitä?
Mainoskampanjan onnistumiselle on tärkeää, että se vetää kohderyhmän huomion. Aineistoa suunnitellessa kannattaakin miettiä, mitkä asiat herättävät kohderyhmän kiinnostuksen.
Kokosimme yhteen vinkkejä, jotka toivottavasti helpottavat sinua suunnittelemaan mainontaa, joka toimii. Katso alta avoimista vastauksista koottuja huomioita.
Ilmoituksen kuva pysäytti ja sen toimivuutta tehosti oivallus ”uusi lehti kääntyy elämässä”. Ilmoituksen myönteinen henki viesti onnistumisesta. Tekstit olivat asialliset ja helposti silmättävissä.
Ilmoituksessa on oikea henki: hoidossa onnistuminen. Henkilö on hyvin valittu ja sopii tilanteeseen. Asiat on esitetty ytimekkäästi ja vauhdikkaasti.
Mennään kohti parempaa tulevaisuutta. Hieno kuva. Asiallinen ja ytimekäs teksti valmisteesta. Miellyttävän näköinen, värikäs ilmoitus, mutta silti asiallinen. Myönteinen ja hyvästä tulevaisuudesta viestittävä ilmoitus.
Myönteinen, onnistumiseen viittaava ilmoitus. Asialliset tekstit. Hieno kuva. Matkalla kohti parempia aikoja. Tekstiä sopiva määrä.
"Mainostajan hyöty olla mukana aktiivisesti tutkimusnumeroissa tulee siinä, että saa palautteen suoraan kohderyhmältä ja pystyy niiden perusteella muokkaamaan mainoksen sisältöä sekä myös todentamaan mikä hyöty toistosta tulee." - Sylva Vahtera, Iro Research